Da er jeg komt fram, kom fram igår kveld. Ble ikke tid til så mye, men fikk isåfall dratt litt på spa. Idag var det opp tidlig for å rekke frokosten. Etter det var jeg bare så gira på å komme meg ut i sola og bade, iogmed vi har basseng RETT utenfor rommet vårt. Ut på ettermiddagen tok vi en kjøretur til selve sentrum som var rundt 1 time unna, så det er ikke lenge siden vi kom inn døren. Så nå skal jeg ta å skifte, også stikker jeg,Lena og Kristian på spaet igjen!

Den siste dagen (Torsdagen) så dro vi til Karasjok der vi var innom sapmi park og sametinget. Når vi kjørte hjem stoppet vi på en sånn plass der tyskerene hadde hodlt til på krigen. Fredagen ble det desverre ikke noe tid til noe, for jeg tok flyet fra Lakselv kl 0700 og var hjemme rundt 1700. Måtte vente i Tromsø i noen timer før jeg kunne dra videre, så nå er jeg isåfall hjemme igjen og tilbringet kvelden igår med Charlotte og Kristine.

Igår dro vi til skogenvarre for å bade, i og med det var sol og 25-30 grader. Det er øverste del av Lakselva og stranden var fantastisk fin. Å gjett hva? Jeg. JEG AV ALLE fikk et brunt skille!! Gjett om jeg var stolt igår. Var torden vær i sta i bare 10 sekund eller noe sånt, men det så ut til å gå bort, eller jobbe seg denne vei. Skal isåfall ut å nyte sola før den blir borte. Setter også turen hjemover imorgen

Igår tok vi fjellturen til Rappafossen. Kjempe fin tur, men vi måtte krype opp de siste bakkene, før da gikk det RETT opp og det var kjempe bratt. Når vi kom over den første bakken så gikk det rett ned og da var det bare å komme seg videre opp for å få mer utsikt. Det var nydelig vær og utsikten var fantastisk. Jeg har ikke høydeskrekk, men når jeg var mindre så klarte jeg å rulle ned et stup når vi var på tur, å derfor føler jeg ubehag med stup, for jeg tenker det kan skje igjen. Men jeg elsker jo høyder! Senere gikk vi heller inn i "kløfta" til fossen, og da følte jeg egentlig at jeg var i Australia. Alt var så spesielt der. På kvelden dro vi for å se midnattsola som var kjempe fin!

Igår gikk turen til Trollholmsund. Det er dolomitt (kalkstein) som ble dannet for 700 millioner år siden. Noen troll kom nordover fra Lakselv. Det var like før soloppgang, og de lette etter hull store nok til at de kunne gjemme seg. Det klarte de ikke, og ble til stein da sola rant. Veldig spesiell utforming og veldig fint der! Etter vi hadde brukt noen timer der, så dro vi videre til noen fuglekikker-hytter, der man hadde oversikt over ei hel myr, og hvor forskjellige fuglearter samler seg. Senere kjørte vi til verdens nordligste furuskog.

Dette er en kobberstein blant alle dolomittene.

Igår så startet vi dagen kl 10:00, for vi kom til å ha en lang dag foran oss. Det ble tilsammen 15-16 timer i bil, å vi var ikke hjemme før sent i natt. Vi var først i kjøllerfjord, som jeg syntes lignet veldig på Svalbard! Her ble det stor leting etter do! Hele turen var spektakuler og jeg har egentlig ikke ord for å beskrive den. Så nå skal vi på en ny ferd, og kameraet er pakket ned.

Så dro vi videre til Skjøtnings Berg, som er 71 grader nord. Her var det helt fantastisk, og fjellene var formet etter istiden og etter ekstremvær. Målet med å dra hit var at vi skulle til Svartholla!

Ser dere at dette ligner på et ansikt?

Her er Svartholla, vi kom oss desverre ikke inn her for det var 3 meter rett ned fra berget vi sto på, og det var bare et lite tau å holde seg i. Vi kunen såklart gått rundt fjellet, men det var for bratt. Jeg gikk halve fjellsiden, før jeg aket ned igjen. Spesielt var det!!

Trollet

Såklart måtte jeg ta reinbilde til dere. Klare dere å skjønne hvor jeg er?

Etter mehamn, Dro vi videre til Gamvik, for å oppleve Slettnes fyr som er det nordligste fyrtårnet på fastlandet i Europa. Det var 39 meter, og Gamvik er kjent for å ikke ha sommer. Vi var ganske heldig når vi var der, for sola tittet fram og hurtigruten kom forbi. Det var rett og slett helt nydelig der.

Dere lurer sikkert på hvor jeg har vært i det siste. Saken er det at jeg har vært på ferie, blant annet på øya (der jeg bodde før). Så har bare vært 2 dager her i Harstad, og nå reiser jeg nok engang herifra. Hvor lurer dere sikkert på. Det forteller jeg ikke enda, tar heller å blogger når jeg er komt fram og slått meg til ro.

For at dere skal få med dere hva jeg gjør om dagene, så kan dere følge meg på vine - FRUVINKELSPRETT

Ditt navn her

Her kan du skrive om deg selv eller hva du vil.

Legg meg til som venn

· August 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013 · August 2013 · Juli 2013 · Juni 2013 · Mai 2013 · April 2013 · Mars 2013 · Februar 2013 · Januar 2013 · Desember 2012 · November 2012 · Oktober 2012 · September 2012 · August 2012 · Juli 2012 · Juni 2012 · Mai 2012 · April 2012 · Mars 2012 · Februar 2012 · Januar 2012 · Desember 2011 · November 2011 · Oktober 2011

· Anbefalinger · Blogg · Hverdag · Julekalender · Leksjoner · Oppdagelsesferd · outfits · Sommer'2013 · Store saker · Video

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg! · Ine - Blogg

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.